Kuhmo-talon tilaisuuksissa edellytetään koronapassia

Aluehallintoviraston 8.1.2022 tekemän päätöksen mukaisesti Kuhmo-talon tilaisuuksissa edellytetään koronapassia yli 16-vuotiailta asiakkailta ja maskia yli 10-vuotiailta asiakkaita. Passin käyttämisestä heti, kun se on mahdollista, on tiedotettu 1.10.2021. Näin ollen sen jälkeen ostettuja lippuja ei voi palauttaa sillä perusteella, että henkilöllä ei ole koronapassia. Koronapassi vaaditaan myös musiikkiopiston maksuttomissa tilaisuuksissa. Samalla tarkistetaan ihmisen henkilöllisyys.

Tiistaina 11.1. annettu uusi päätös poistaa koronapassin käytöstä tammikuun ajaksi. Näin ollen kaikki tammikuun yleisötapahtumat on peruttu. Aluevaalit eivät ole yleisötapahtuma, joten ne järjestetään normaalisti.

Kuhmo-talossa on myös siirretty tapahtumien lipunmyyntiä koronan turvaetäisyyksiin. Tämä ei edellytä liput varanneilta tai ostaneilta erityisjärjestelyjä, mutta seurueiden väliin tulee tyhjä paikka koronaturvallisuuden parantamiseksi.

Seuraamme koko ajan viranomaisten ja alan toimijoiden keskustelua ja ohjeita koronassa ja muussa yleisöturvallisuudessa. Toivomme asiakkaittemme noudattavan ohjeita, kiinnittävän huomiota hygieniaan ja saapumaan tilaisuuksiin ajoissa, koska lippujen ja koronapassin tarkistaminen vie jonkin verran aikaa. Koronapassi kannattaa tallettaa kuvana puhelimeen. Passin lukijalle välittyy vain henkilön nimi ja tieto siitä, onko koronapassi voimassa. Näitä tietoja ei kerätä mihinkään tietokantaan Kuhmo-talossa tai lippujärjestelmässä.